Music Player

Wednesday 27 January 2016

Bz day part 2 ... Pengeluaran KWSP untuk bayaran ansuran bulanan rumah

Next destination kiteorg ialah ke KWSP Shah Alam untuk buat pengeluaran akaun ke 2 untuk bayar ansuran bulanan..Actually nih dah kali ke 3 aku buat withdrawal...due kali sebelum nih aku terpkse pegi homebranch aku untuk request bank statement rumah....after seminggu-2mggu kiteorg akan collect kat bank dan submit ke kwsp untuk request pengeluaran..actually aku ade i-akaun kwsp dan dapat notis tentang pengeluaran online...dah baca pon tentang notis tuh tapi entah kesengalan ape aku gatal jugak g bank nk bank statement..hambek ko..sie2 jerk g shah alam...last2 kene buat online jugak...haru...Ok..antara syarat2 untuk buat pengeluaran perumahan KWSP / ansuran bulanan perumahan

* kena ada i-akaun untuk pengeluaran KWSP

Ok yang nih kalo korg xpernah ade i-akaun,ape yang perlu korang buat ialah pegi ke kiosk kwsp,masukkan IC korang dan pilih untuk mendaftar i-akaun..korg kene add username dan password...kiosk akan mintak jugak num handphone korg untuk hantar security tac untuk tujuan pendaftaran..Kalo korg da penah dftr tapi lupe username dan password???erkkk yg nih aku xkhatam lagi sbb aku xpenah luper username dan pwd i-akaun aku huhu...kene rajin call hotline dorg la kot

Setakat harinih,antara institusi yang dah turut serta dalam e-pengeluaran ialah RHB bank,RHB Islamic bank,maybank,Bank Islam,OCBC bank,BSN dan Ambank...Aku buat pinjaman dengan BSN..so ade plak nota penting untuk peminjam perumahan BSN iaitu e-pengeluaran hanya disediakan kepada ahli yang mengambil pinjaman perumahan BSN di cawangan Ibu Pejabat,Kuala Lumpur dan Shah Alam. Peminjam dari lain-lain cawangan BSN,sila kemukakan permohonan di mana-mana cawangan kwsp...Which means bagi aku yang amek pinjaman kat shah alam,lepas nih da boleh terus gunakan e-pengeluaran so jimat masa...Selain dari 3 cawangan yang disebutkan diatas,kenala buat as usual...pegi bank dulu,req kat kaunter..isi form blablabla...huisshhh leceh...naseb aku da boleh gune online jerk lepas nih huhu


Lepas buat online,dalam masa seminggu,aku dapat sms untuk suruh refer ke kwsp untuk tujuan cop jari..So semalam settle da urusan pengeluaran kwsp akaun 2 aku...yesszzzaaa...so cepat2 kiteorg ke destinasi seterusnye.....

To be continue...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...