Music Player

Monday 8 February 2016

Resepi kek milo dan aiskrim oreo vanilla

Throwback semalam malam punye cerita..tinggal lagi seminggu nak masuk keje..habes sudah fantasia bulan madu aku xlame lagi sobs sobs :( ... sempena aku belum masuk koje laki aku akan suruh aku masak ape aje yang die teringin makan huhu..yerla lepas aku naek keje die la kene amek tugas memasak balik kan...so malam semalam dier dok teringin makan kek milo..tapi yang nih bukan guna mikrowave..aku xde mikrowave..so bakar guna oven jerkla...

Sebelum nih aku ade buat homemade susu pekat..jadik alang2 nak bakar kek,aku buat sekali aiskrim vanilla..nk abeskan homemade susu pekat takut xelok kalo bior lame2 dlm peti (laki aku xgemor sgt sbb mnyak dr marjerin naek bile buat air huhu)..daripada membazir baik buat something yang boleh dimakan kan...??

Bahan-bahan untuk aiskrim vanilla Oreo

250ml susu cair (aku ganti dgn homemade susu dan cairkan)
1 sudu besar ovallete
1 sudu kecil esen vanilla
1 paket biskut oreo (dihancurkan)

Cara-cara nk buat

** campurkan semua bahan tadi kecuali biskut oreo dan pukul dengan menggunakan mixer..
** pukul sehingga kembang sekali ganda
** masukkan serbuk biskut oreo dan gaulkan dengan menggunakan spatula
** simpan dalam bekas
(xamek plak pic mase nk buat)
** masukkan dalam freezer dan biarkan sampai beku


Tadda...aiskrim vanilla oreo homemade..mantopp!!

Resepi kek milo

4 sudu besar tepung gandum
4 sudu besar minyak jagung
4 sudu besar milo
4 sudu besar gula kastor
4 sudu besar susu cair
1 sudu kecil esen vanilla
1 sudu kecil baking powder
1 biji telur

Cara-cara nya

** pukul kesemua bahan diatas hingga kembang
** masukkan kesemua adunan dalam acuan
** bakar dalam masa 30min / 180c



Masukkan adunan dalam acuan
Aku masukkan dalam acuan untuk buat cupcake


Nih bile dah siap bakar


kecik besar kek milo aku hahaha    


  laki aku taburkan kek milo dengan milo


Walaupon rupenye xmenarik tapi yang pasti sedap..Pagi nih sarapan kek milo dengan aiskrim vanilla oreo...perghhh memang terangkat la..macam-macam gaya makan hahaha..Anak-anak berebut xsempat nak masuk mulut sendirik..apatah lagi nak snap gambar kek bersama aisrim..memang kombinasi makanan yang menarik huhu...yummyliciouusssss 

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...