Music Player

Tuesday 25 September 2018

Part 2....operation sinus

Sedutan dari previous post, sebelum aku tau yang sinus aku makin buruk,aku kerap selsema dan batuk-batuk...asal pagi start hidung rasa kene pulas2...saket hidung menusuk2 kalau kipas menghadap muka...hampir 2tahun jugak menanggung saket yang xberapa kronik tapi merimaskan..

Bila kali ke2 masuk sebab batuk teruk tapi lung clear menyebabkan aku dah penat nak layan saket...Dan akhirnya aku surrender jugak untuk pembedahan..oiittt sape kata xseram...nak2 aku ade masalah masuk tiub oksigen dalam mulut..(pesanan doktor sukumar kpj tawakal masa operate buang hempedu...kalau nak operate banyak kali pastikan bagitau benda nih pada pakar bius)

Aku xigt berapa lama operation tuh berlangsung..tapi yang pasti lepas aku sedar hidung dah bertampal dengan kain kasa...so far aku rasa ok...xde rasa sakit...and guess what?? Batuk makin kurang...

4hari aku berkampung di kpj tawakal...alhamdullilah suami dan ank2 jadik peneman dekat hospital..yang kelakarnye anak2 punye seronok dok kat spital siap cakap "we are going to summer holiday"...adeiii mentang2la dalam wad bilik sorg..heaven la budak2 walaupon kat spital

View dari bilik aku

Muka makcik bawang lepas operate huhu

Pencuci darah dalam hidung(Gambo ehsan pokcik google)

Lepas keluar hospital,banyak la ubat kene makan...and pencuci kat atas adalah yang paling utama..setiap 2jam aku kene cuci hidung untuk keluarkan darah beku..wajib buat untuk elakkan darah jadik tebal and boleh jadik macam daging...masa cuci mmg xsaket cume annoyed sebab  xsmpi 2jam dah rasa pekat darah dalam hidung berkumpul...

Masa cuci nih mmg serius tak saket...kau sembur belah kiri kat belah kanan keluar...geram kadang2 kalo kluar likat jerk..pastu darah beku banyak berketul2 keluar...fuhh mmg best..tapi part paling seram bile jumpe doc utk followup...sebabnye doc akan cuci hidung guna mesin sedut guna angin tuh...perghhh hazab...nak2 kalo yg jenis dah keras...hampir kene tendang doc tuh sbb xtahan saket hahaha...sori doc huhu

Berakhir perjalanan tahun 2017...xbanyak yang menarik pon untuk dikongsikan..so thun 2018 nih agak2 kene masuk hospital sebab ape plak hahaha...simpang mintak dijauhkan :p





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...