Music Player

Monday 25 January 2016

Bisnes kecil-kecilan...mee rebus dan lasagna leleh hehe

Memandangkan komitmen aku makin bertambah lepas beli rumah,so kiteorg decide untuk berniaga kecil-kecilan..kami da mula buat bisnes menjual sarapan pagi pada 2 tahun lepas,oktober 2014,lepas balik MC daripada operation buang hempedu..memandangkan masa yang terhad so target menjual ialah kat opis aku hehehe..kiteorg banyak kali jugak tukar2 menu..kjap mee rebus,lontong,bihun sup,burger,lasagna..tp sejak aku peggy aisy dan da xlarat nk bawak berat2 (aku naek tren bawak makanan yerk..haru....),so aku hadkan cume jualan burger dengan kuih jemput pisang (cekodok pisang la senang)..itupon aku limitkan untuk aku bawak..burger 6bungkus..cekodok dlm 15-20bungkus (satu bungkus ade 5biji)...bukan senang nk senang kan...aku xpenah pk sume susah nk buat..walau da sarat mengandung pon aku still jugak gagahkan diri demi nk tambah pendapatan..dapat sket pon jadikla kan..


so lepas beranak kan aisy mmg da stop da menjual kat opis buat sementara..so aku gesa laki aku untuk tanya gerai makan betol2 dekat dgn rumah kiteorg..tp gerai nih jual sarapan pagi jerk dari pkol 7.30pagi smpi 12tghari..so mmg bidang kiteorg la kan huhu..just tanya xsalahkan try luck..Alhamdullilah dpt respond..kiteorg baru jerk stat 2mggu....so far adela jugak untung sket buat menabung...jual pon xbnyk takut xabes kan sbb ade limitation masa..so biasanye kiteorg akan jual dalam 5bekas mee rebus dan 5 bungkus lasagna..Tapi actually kiteorg ade target sebenar..Nk jadikkan gerai makan tuh sebagai batu loncatan nak memperkenalkan lasagna kiteorg...alhamdullilah sambutan ada..slow2 insyaAllah dapat hasilnya




mee rebus yang dipakingkan



homemade lasagna yang da packing


nanti bile aku senang aku share dgn korang resepi untuk mee rebus dengan lasagna yang aku jual kat kedai eh...doakan kiteorg success yerk..sikit2 lame2 jadi bukit huhu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...