Music Player

Tuesday 26 January 2016

review breastpump

beberapa hari lagi nak naek keje..so sekarang tgh bz buat stok EBM..so aku nak share experience aku dengan breast pump yang pernah aku gunakan..semuanye xla mahal sgt..xmampu nk beli mahal2 hehe..janji selesa pakai..Sepanjang 4x beranak aku pernah pakai 3 jenis breast pump..Mase beranakkan Qistina aku sempat pakai breast pump kakak aku punye..tapi sorry aku xigt jenama ape tapi nih guna elektrik dan bateri..kebetulan aku beranak xckop bulan 32weeks so mmg xbeli lagi breast pump...tambahan Qistina kene duduk NICU so xdpt aku nk direct bf die..so akak aku bagi pinjam bp memandangkan die mmg da xpakai...Tapi jenis breast pump die xbest sebab suction kuat sgt...lepas tuh xfriendly user...mase mule2 aku pakai aku xtau yang aku kene picit satu button untuk stopkan suction..mane la aku nk tau kan...sampai nk tercabut Mrs N aku hahaha..so sbb xbesh so aku pon malas nk igt jenama ape..sori


Sepanjang aku dekat NICU hospital selayang,aku selalu gunakan dorg punye BP..aku belek2 tgk dorg guna jenama medela (yang mahal punye riban2 jgk)...so aku pon carikla breastpump medela yang affordable pada aku...Satu masalah aku nih dari dulu aku nih jenis kelam kabut dan suke buat benda cepat..so aku maen capai jerk medela mini yg mase tuh harga almost 3ratus...xtest ape2..sebab aku tau jenama nih bagus 



Bila aku balik rumah,excited la nak cube..Breast pump nih boleh pakai elektrik atau bateri..Aku memang amek single jerk sebab affordable dan senang nak bawak...So far mmg best pakai medela nih...Suction pon lembut xmenyakitkan..Tapi yg agak annoying nye bunyi motor die yang bising..mmg kalo aku pump time tgh org nak tido,.konfirm org tuh boleh bangun hehe...So far aku ok jerk guna mini nih tapi xbest tang bunyik jerk memandangkan aku pump dekat surau..ganggu org nak solat..Ade la jugak kawan-kawan nakal dok sakat ckp "mira tengah merumput"..hehehe adeiiii makan dalam tuh...Mase tuh adela jugak bising kat aku sbb terburu2 pilih medela mini..mase tuh harga medela mini nih 2/3rat++ rasenye...kawan-kawan bagitau aku boleh dpt spektra 3 dengan harga yang same...haishhh len kali kene tanya org punye pendapat dulu eh puan mira..men bedal jerk beli haha..tapi overall medela best la bukan xbest pon..okla so far aku pakai sampai aku dapat ariana,anak kedua


Bila da masuk anak ke3,aku rase nak tukar angin..dari elektrik ke manual...Bagi aku,aku da malas nak pakai BP elektrik sbb dekat opis aku byk BF mommy..sume dok berebut plug nk pump hahaha..Nak pakai bateri lagi hampeh..kdg2 tgh syok pam bateri kong...adeiii mmg marmet la jawabnye kan..so kali nih aku tanya kawan-kawan tentang manual BP yang murah..dan ade yang syorkan BP manual unimom Mezzo..aku beli online jerk dekat page http://www.onebabyworld.com/..

mase aku beli harga die seratus..Best jugak beli kat page nih baru order dalam 2hari da sampai da barang..Bila aku pakai so far mmg best..suction dier pada aku same macam medela..Lembut sama macam suction baby...Tapi kelemahan unimom mezzo nih ialah bunyi bising tiap kali tekan kat tempat pemegang...tp xla sekuat bunyi medela mini huhu...Kelemahan yang kedua ilah tempat pemegang cepat patah..Lps bape bulan kwn yg cdgkan beli BP nih pkai unimom,pemegang dier patah..xsmpi setahun pon..Mase tuh aku pk mesti ganas dier pakai..dok bersemangat kan nk pam hahaha



Akhirnya aku pon terkena jugak haha..da smpi hayatnye..aku pkai setahun la jugak sebelum mengandungkan aisy...pemegang nih patah mase aku tgh pantang aisy kat kg..alahai time nak buat stokla ko buat hal kan...nih pon da siap gam pakai gam gajah...lekat la jugak..tapi xtahan lama..nak tak nk kene la gigih carik part dekat kedai baby..igt nk beli online jerk tapi die jual set plak..nak try walkin kedai dorg mane tau boleh dapat certain2 part jerk...nangesss...Beli BP len plak??no lah malas sebab aku da selesa pkai unimom Mezzo nih..redha jerkla mommy....




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...