Music Player

Saturday 27 February 2016

Berita yang mengejutkan..

Malam semalam abah call aku..haishh boleh plak aku ngan hubby ngan ank2 aku tertido dr jemput aku balik keje semalam..lps g shopping sket dalam pukol 6ptg tertido...igt nk lelap jap...abes dgn magrib2 terkorban...bile dpt call dr abah aku dok terpinga2...still mamai2 ayam..antara sedar dengan tak

akhirnya apa yg aku pikir selama nih betol2 dah terjadik...benda yang same berlaku tapi kisah yg berbeza..hurmmm mgkin dah naseb Allah yg tentukan..kite hanya mampu merancang tapi Allah lagi maha mengetahui...harap pada kakak-kakakku tabah dalam mengharungi hidup ini dengan tabah bersama anak-anak

Aku susah nak faham..kenapa masa mula-mula hidup bersama,macam-macam ikrar dibuat..sanggup susah senang bersama,rela berkorban apa saja demi keluarga..tapi bila da   lama bersama,tiba-tiba keserasian tuh hilang...mana pergi janji-janji dulu?kenapa mase susah jerk nk bersama bila dah senang carik yang laen...xterfikir ker akan isteri yang bertarung nyawa melahirkan zuriat untuk kaum adam yang digelar suami?betapa cepat masa-masa itu hilang dalam ingatan...apa yg penting skrg hanya mengejar keseronokan yg tak tahu kekal hingga bile

Memang xsume akan dapat apa yang dihajati...even aku sendiri xdpt nk predict masa depan aku sendiri..yup aku xboleh menyalahkan kaum adam semata-mata..xsemua yang jadik itu berpunca dari mereka...tapi aku xpaham kalo benda tuh terjadik dlm famili aku sendiri...aku kenal mereka...aku tahu pengorbanan mereka...betapa mereka menyanjungi sang suami..kun fa yakun..kalo Allah dah berkehendakkan itu terjadi..maka jadilah ia...siapalah kita sebagai hambanya untuk melawan takdir...Berilah kekuatan pada mereka Ya Allah...tenangkan lah hati mereka...berkatilah perjalanan hidup mereka..Allahuakbar :(

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...