Music Player

Sunday 13 March 2016

2 kejadian berbeza dalam satu hari

kejadian nih jadik masa jumaat lepas..kebiasaannye aku naek KTM pukol 6.10 pagi...dah dpt tempat duduk aku pon dah nak start nk lelap kejap,,ngantuk xhingat dunia la..tibe-tibe aku terpandang sorang pompuan india tengah berdiri bahagian 2 seat..Dekat 1 seat tuh ada diletakkan barang dan sebelahnya seorang perempuan..Dari pemakaiannya nampak macam nurse..Die buat dek jerk tak angkat barang dier untuk bagi perempuan india tuh duduk...Dalam hati aku,hish no manner betulla...boleh ko buat dek jerk..pompuan India tuh pon xtegur

Tibe-tibe die angkat kedua-dua belah tangan ke telinga..Subhanallah wanita tuh tengah solat rupanya...Tibe-tibe rase bersalah plak menuduh tanpa periksa..Mohon maaf yerk puan patik tak perasan..Patut pon pompuan India tuh pon xtegur...Sekadar menghormati wanita yang tengah solat tuh..Tiba-tiba rase insaf..Kite nih awal-awal pagi sebelum subuh nak pergi kerja..Nk berkejar untuk naek public transport..Kadang-kadang smpi xqada' solat yang ditinggalkan tadi..Tapi kita ada yang lupa termasuk aku...Yang Islam agama yang mudah...Banyak sebenarnya cara untuk bersolat..Antara nak buat dengan tak jerk...hurm..Semoga aku dapat berubah menjadik yang lebih baik..InsyaAllah...motivate aku pagi-pagi nih :)

Smpi dekat ampang park,dok la berborak-borak ngan member-member sambil nak menunggu bas company..Tgh dok berborak datang sorg pompuan menyapa

A : Tumpang Tanya..dekat sini boleh tak naek bas ke company X?
Aku & member : Xpastila plak sbb company X rasenye takder pulak penah nampak ade staffnye yang naek bas kat sini..Rasenye dorg amek teksi jerk
A : Boleh tak kalo saya nak tumpang bas korg?
Aku & member : Hurm rasenya tak boleh sbb nih bas company B...Biasenya dorg akan tgk tag yang dipakai (walaupon sbnrnye dorg tak tengok sgt)
A : ok xpe thanks yerk..

Lepas tuh pompuan tuh pon pergi..mgkin pergi ke teksi..kiteorg pon dok pikir-pikir balik Company A tuh ade ke x provide bas/van ke company dorg..mane tau memang ade kan..tgh dok ingat2,bas company pon sampai..Tgh beratur,entah macamane tertoleh ke tepi aku..Eh pompuan tadi tuh beratur sekali...ewah ewah memang mengambil kesempatan plak...haish ade jugak org cenggini eh..Tapi xpela mgkin 1st day dier tak tau kot..dengan harapan lepas masuk keje,die kene rajin mulut untuk tanya benefit pengangkutan kat company die

Bukan la nak berkira...lagipon bukan aku yang bayar gaji drebar bas pong..cume agak-agakla...nama pon bas company..benefit untuk PEKERJA COMPANY A SAHAJA...Xkan la dah besar panjang xpaham lagi kot...xsegan agaknye benefit org nak men tumpang..xde plak share company A tuh ngan company tempat keje aku huhu..xpe2 mgkin tgh bajet lari kot sbb tuh xde dwet nak nek teksi..naseb la tgh xramai org..kalo ramai org smpi berebut tempat dengan org yang patut ade hak,memang agak panas hati la jugak..jadik ingatla..jgn la pentingkan diri sendirik..kalo nak rase benefit tuh meh keje kat company kami hihi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...