Music Player

Saturday 12 March 2016

hancur sudah harapan.....

Rasa panjangnya masa nak tunggu jumaat tibe...finally jumpe jugak hari sabtu ahad untuk aku berehat...fuhhh indahnya zaman masa berpantang..boleh cuti lame..tapi takut nak beranak lagi da huhu...Argghh abaikan yang tuh...aku akhirnya dah cube guna roti tepung magic yang aku beli..da nak masuk 2 minggu barula sempat nak buat...sabtu ahad aku yang lepas bnyk berehat jerk sebab xsihat..dengan aku demam ngan aisy pon xsihat..bertambah-tambah la malas aku nak menguli..so harinilah masa yang sesuai aku mendemonstrasikan tepung nih huhu

Tepung nih memang sesuai la untuk orang yang jarang nak baking macam aku nih hah..maksud aku dalam pakaging nih memang bahan-bahan dah siap ditimbang..tinggal bancuh jerk...aku pon cube for 2nd attemp buat roti manis..dengan harapan kalinih menjadikla roti manis aku nih


kali nih percubaan macam berjaya...cantik sket dari mule-mule aku buat dulu...abaikan roti yang bulat tak sekata..dengan ade yang berntuk panjang hahaha...paham-paham jerkla kan aku kan beginner bab-bab baking nih..memang hancus la bab-bab nak membulat-bulat nih..tapi takpe semangat nak buat tuh ade kan..nih pon aku rase dah cukup bangga sebab naek cantik sket dari mule-mule dulu..huisshh xsaba nak makan nih

lepas bakar,sempat la bagi hubby rase ngan anak-anak sorg sket..hubby da approved da..yes success!!!gumbire tak terkata..xpela appearance tak cantik tapi sedap dimakan..asal boleh jerk kan..igt nk snap gambar lepas baking..tp nanti jerkla..nak rehat kejap katenye..so aku pon dok ler atas dengan aisy bersejuk-sejuk dalam aircond huhu...alih-alih hubby aku pon join jugak nk bersejuk-sejuk...sebok jerk kan!!xboleh tgk aku berdue2an ngan Aisy..so bebudak nih dok ler bawah tgk kartun..

Lepas 10 min.....

aku pon twon bawah dengan hati yang berbunga-bunga nak amek gambar roti manis aku nih..eksitednye sebab first time lembut roti yang aku buat dengan tangan aku yg kejung kematu nak menguli nih... 

Hasilnya.....


arrgghhh ape jadik ngan roti aku...erkkk...adoyaii anak xsempat ibu nak snap,korang dah buat karya sendirik...xtaula nak marah ke nak gelak hahaha..xboleh marah-marah...benda kecik jerk..cume tuhla..sori kalian sume aku xsempat nak tunjuk rupe kejadian nya..patutla senyap jerk ruang tamu..biasenye bebudak nih menjrit-jerit tgk katun..rupenya ade projerk lain..daripada banyak2 tadi tinggal nih jerk dimakan rakus oleh pari-pari comel aku nih hahaha...so korg tgk jerkla dari gambar nih..errrkkk nampak x kelembutan nye...erkkkk


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...