Music Player

Thursday 14 April 2016

Pos Laju Yang hampeh

Rezeki anak-anak xpenah putus...sebelum nih dapat pampers..kali nih adik ipar,yaya belanja beli baju plak untuk bebudak Qistina ngan Ariana..Dek kerana memang kiteorg plan nk balik JB 6 april lepas,so adik ipar aku order baju tuh dan mintak untuk dihantar ke rumah aku...so jangkaan dapat tuh mgkin hari senin la kot (4 April) memandangkan sabtu pertama kebiasaanye Pos laju tutup...Entah ape hangin..aku ngan hubby g bangi sabtu tuh (2april) nk cube naseb anta lasagna frozen kat member laki aku baru bukak cafe...

Smpi2 jerk rumah,tgk2 dah ade reminder dari pos laju,kononnye xde kat rumah nak anta barang...dengg!!!aku xpaham fungsi kene tggalkan num tepon kat borang penghantaran tuh..At least call la dulu kan..ini senyap jerk tau2 da try anta..OKLAH kalinih mungkin silap kiteorg..Tgk kat list tuh,ade ruangan untuk req penghantaran kali kedua...so aku pon suh laki aku call Pos laju hari senin 4 april tuh..Dengan harapan dapatla baju tuh sebelum nk gerak g JB..



Hari senin lepas call customer services Pos Laju kat Country Homes...Harammm xangkat eh..BZ bebenor gamaknye...haisshhh panas hati ler betolkan...Last2 try call cutomer services nyer...baru ler berangkat...Kiteorg req untuk hantar semula hari isnin tuh..Dorg kate sori xdapat buat..selewat2nya esok,selasa baru dorg akan hantar..so ok fine still lagi ade mase kan..siap dah tegaskan kiteorg nk balik kg Rabu tuh so make sure nak dptkan parcel tul selasa...

Keesokkannye,selasa..laki aku punyela tak senang duduk..macam org gila talak hahaha..dok terjengah2 kat pintu..takut dorg sampai tak perasan...sampaikan mandikan Aisy dalam bathtub dier pon kat depan pintu..ishh ishhh...satu keje pon xsempat nk buat dek kerana nk menunggu punye pasal...tgk tracking,barang already delivered..memang naek antu jugak la laki aku harituh..last2 xsampai2 pon org nye..hoittt memang rase makan hati sungguh ler..

Dek kerana memang nk sgt pakai baju tuh mase kiteorg nye vacation,laki aku pon pegi sendirik ke pejabat pos sbb nak amek barang tuh sendirik...dah smpi...tau2 jerk baju tuh dlm proses penghantaran semula...hoitt bengang kot..padahal dah call ckp nak urgent smlmnye...siap laki aku tanya nape smlm xanta???boleh jawab posmennye smlm MC???whut de??

Akhirnya dengan perasaan hampa kiteorg gerakla ke JB tanpa baju-baju tuh...dah smpi JB dalam kol 4.30 ptg ade org call...katenye dr pos laju bagitau barang da smpi..hadoiiii mmg rase nak ngamuk..mase nih pandai plak ko call plakkkkk...haishhh..rase cam nak sepak pon ade...geram-geram :(

Last-last balik JB 11 April bru pegi amek..apelah naseb kan...xpela xde rezeki pakai same2 cam boria hahaha....tq dekat adik ipar yaya ngan suboh sbb belanja 2pasang baju untuk Zara Qistina ngan Zara Ariana...ape-ape pon meh promote baju kanak-kanak printed RM10 jerk kat IG exclusive baby_stock nih yerk..memang berbaloi2 huhu




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...