Music Player

Saturday 20 February 2016

Full House Take 2..review

Masa pantang beranakkan Aisy yang lepas,memang keje kiteorg dok jerkla kat rumah..Jadik ape yang jadik hiburan pada aku is layan korean dramas..aku memang minat giler tengok korean drama sejak zaman cerita Full House ngan My girl...Tapi aku lebih cenderung tgk drama romantic comedy..yang sedih-sedih sgt aku xlayan..nape???oh aku memang kuat berendam air mata..tapi memang xminat la drama sedih2 feeling..xmasuk hahaha..Aku dan hubby dah habes marathon citer My girl..pastu xtau nak tengok citer ape lagi..pastu aku teringat plak cerita Full House Take 2...Tajuk cerita sama dengan Full House lakonan Bi Rain dengan Song Hye Kyo...cume pelakon dan Plot yang berbeza


cerita nih release dalam tahun 2012..Berkisah tentang seorang guru hapkido yang bernama Jang Man Ok Yang dalam bahasa Hanja bermaksud "Full House" secara tidak sengaja terlibat dalam insiden yang menyebabkan die terpakse terlibat dengan grup idol terkenal di Korea iaitu Take One dan menjadik Stylist untuk grup berkenaan..

Jang Man Ok telah berpindah masuk ke dalam rumah mewah idol berkenaan yang dinamakan "Full House" yang mana rumah berkenaan merupakan banglo peninggalan keluarga salah seorg ahli grup idol berkenaan iaitu Lee Tae Ik.. 

Lee Tae Ik merupakan idol yang agak cerewet dalam semua segi terutamanya tentang pemakanan dan pemakaian,dan mempunyai alergik kepada binatang terutamanya kucing dan anjing..Manakala berbeza pula kepada seorang lagi ahli Take One, Won Kang Hwi..seorang yang sangat ramah,sentiasa ceria dan selalu memberi semangat pada Jang Man Ok setiap kali dia menghadapi kesukaran bekerja dengan Lee Tae Ik 




Pada aku yang sangat meminati drama korea,pada aku okla cerita nih..still lagi ade komedi romantik..Tapi pada aku cerita nih banyak sangat cerita berbeza yang di "add on"..contohnye macam cite full house dulu fokus cerita ialah mereka kahwin kontrak dan sebagai balasannye Han ji en akan dapat Full House semula kan?..so memang itu jerkla yang diberatkan penceritaannye..Tapi bagi Full House Take 2,banyak yang add on cerita-cerita pendek yang akhirnya macam tergantung penceritaannye..Contohnye slot semasa Lee Tae Ik terpaksa bertunang Kontrak dengan Jang Man Ok..Bila rahsia dorang terbongkar,Jang Man Ok dikecam oleh peminat Take One..Lepas tuh cerita tentang bertunang kontrak hilang terus dari cerita..Jang Man Ok masih bekerja sebagai stylist..

Lagi satu part bila part Kang Hwi masuk ke Full House untuk carik rekoder,akhirnya menyebabkan dia cedera dan terpaksa tinggal dalam stor secara rahsia..lame kelamaan cerita tentang nak carik rekorder tuh hilang..Mission die dah dilupakan terus..Cerita nih macam seolah-olah cube untuk dipanjangkan dengan tambahan scene-scene pendek yang bukan fokus utama perjalanan cerita nih..Aku nak terangkan banyak-banyak pon aku xpandai...better korang tengok sendirik...Lagipon nih cume pandangan aku jerkla..Xtaula korang rase same tak ape yang aku rase kehkeh





Tapi whuteva pon cerita nih best..aku suke jerk..no hal pon janji komedi romantik huhu..Tapi agak rimas tengok rambut Jang Man ok tuh..Dah macam Alleycat versi pompuan...amboiiii mulut xhagak2 hahaha...betol la aku rase macam nak tolong sepitkan jerk rambut dier tuh...naseb la dah episod ke berapa ntah die ubah gaya rambut..kahkah

Oleh sebab drama nih mengenai Grup idol korea so mestila banyak lagu-lagu nye lah kan..lagu-lagu dalam drama nih pon best-best i loike..smpikan aku selitkan dalam playlist blog aku nih..Sape-sape yang tak pernah tengok drama nih lagi mesti korang heran kan..Name group Take One tapi name tajuk cerita Full House Take 2???erkk ade kaitan eh??tengok sendirik la pastu nilai sendirik huhu..ape-ape pon yang penting No Min Woo ngan Park Ki Woon hensem lahai...barula ade semangat nak tengok smpi abes hihi



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...