Music Player

Wednesday 17 February 2016

kes gigit di tadika

dah nak masuk 2bulan Qis pergi sekolah..so far xde perubahan sangat..still xboleh bercakap dan kurang fokus tapi ade la nampak sket perubahan walau xbanyak..minggu pertama dengan kedua memang nmpk sgt dier seronok nak pergi sekolah..



tgkla Qis ceria jerk bila pagi-pagi nak pegi sekolah

Lepas tuh minggu ke 3 die dah mule start ngamuk dari bangun pagi smpi la nk pegi sekolah...aku pon heran jugak nape tibe-tibe da berubah sangat perangainye...bape hari lepas tuh aku tertengok lengan Qis...ade kesan lebam..laki aku ckp mgkin bekas kene gigit nyamuk..tp macam xmungkin sebab besar plak lebamnye...tapi malas nk pikir banyak..Esoknye cikgu die bgtau yang Qis kene gigit dengan sorg budak lelaki..Allah ade jugak kes kene gigit..kat tadika plak tuh..Tapi xdela nak ckp ape2...mgkin budak tuh "tak sengaja" kot..so kiteorg diamkan


tgkla muke die sedih jerk bile kene pegi sekolah..mgkin dier da stat takut nak pegi sekolah...hurm aku ciankan qis sebab die xpandai berckp lagi so die xpndai nak mengadu..tapi walaupon die menanges die tetap nak pegi sekolah..xdela plak smpi pegang kaki bapak die meraung-raung xmo g sekolah


kali kedua kene gigit kat jari pulak...haishh kalo ikotkan rase hati nak aje aku gigit balik budak tuh hahaha..xtau ler ape masalahnye nk mengigit-gigit orang nih..xkan kurang kasih sayang kot..aku plak rase nak nanges macam xmo anta g sekolah...kesian kot :(


mggu depannye suamiku slow talk ngan cikgu dier...bukan nak demand ape-ape..cume nak suh tgk2 kan Qistina tuh...yerla dah smpi kali ke2 kene gigit..mak bapak mane yang xrisau..igt kiteorg jerk yang kene rupenye ade jugak mak bapak laen pon bising..nih terus direct pada mak bapak budak tuh sendiri..mak bapak nye pon boleh cakap dieorg tak tau macamne nak buat lagi..hati saket la jugak dgr jwpn cmtuh tapi yerla..aku xrase ade anak kuat gigit org nih so kalo kene kat aku pon mgkin aku risau ade anak yang kuat mengigit nih...Xpela Qistina..ibu tau Qis baik suke mengalah..belajar rajin-rajin anakku..ibu doakan anak ibu dapat menjadi anak yang berguna..InsyaAllah :) 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...