Music Player

Sunday 9 October 2016

Ralat bulan oktober

Disebabkan dinner aku yg lepas, aku terpkse postpone nak balik kg nk melawat abah pada 28sept.. Yerla kebetulan 2oktober cuti ganti utk awal muharam kan... Jadik memang sesuai la aku nk balik kg.. So boleh la senin tuh aku rehat2 kat rumah lepas balik kg..Cuti aku pon da abes pon.. Bru bulan 10... Arghh mane pegi cuti aku nih 

So bile balik kg aku, aku pon melawat la adik ipar aku yg dok dekat balai polis padang serai tuh.. Yerla dah dekat xkan xdtg melawat kan.. Entah camne dapat plak idea laki aku nk g bukit bendera... Alahai dengan aku tibe2 kene selsema macam xkose nak g.. Dgn dah masuk tghari.. Dgn cuti.. Aku agak mesti jammed n ramai org kat sane.. Tp dah sume macam beria nk g.. Aku pon terpkse follow wlaupon tgh saket

Sesampainye kat bukit bendera da jam pkol dlm 1. 20ptg.. Punyelah ramai umat kat situ.. Hidung aku da lencun da.. Last2 tiket biase xde tggal fastlane jerk.. Satu kepala rm30.. Kalo aku ngan laki da rm60.. Blum tambah anak2 lg.. Pastu kn tggu smpi pkol 3ptg plak... Akhirnya kami give up.. Xkose wei nk naek kalo macamnih


Tgkla dgn muke aku tahan bersin.. Sume anak2 ngamuk sbb panas ngan sibuk nk berlari ke hulu kehilir 

Dah alang2 smpi ke penang tuh.. Xtau da nk g mane jadik last2 kiteorg gla makan dekat tmpt favourite yaya ngan suboh..Monrod's Kitchen..


Kebetulan ade event kawen plak kat sini.. Lantok ler huhu


Makyong due 6dec nih.. Makan puas2 na.. Huhu

Dengan sisa-sisa masa yg ade kat perak.. Dengan keje laki aku yang tertangguh..so aku gerak balik rumah pagi senin.. Yerla selasa dah keje kan.. Aku xsempat nk balik kg tengok2 nenek kat kg..Cume tanya abah jerk.. 

Pagi rabu, 5 oktober,hubby dah anta g keje.. Smpi awal giler wei... Pkol 7pagi da smpi huhu... Sesampai opis biasela aku letak jualan aku n terus pegi surau.. Bukak2 hp, mak tiri aku sms "assalamualaikum.. Nenek dah xde"

Berderau darah baca..Call mak tiri pon tersasul2.. Ya Allah nape la aku xmelawat nenek mggu lepas untuk kali terakhir..abah aku ckp nenek memang dah lupe2.. Xberapa nak makan n minum.. Tp xde plak ckp macam nk nazak... Hurm.. Innalilah... 

Last2 aku call hubby aku suruh uturn balik.. Kiteorg gerak balik semula perak, kg abah dekat parit buntar.. Igtkan sempat la tgk nenek.. Smpi2 org tengah solat jenazah dah dekat luar


Kiteorg smpi kg dlm pkol 3ptg.. Kiteorg tggu dekat rumah smpi tahlil pkol 8. 30mlm.. Adik beradik aku dah balij sbb dorg dah tggu dari pg td.. Anak-anak dorg pon sekolah.. Abah kene balik sbb kaki abah yang nk kene cuci..jadik kirenye kiteorg wakil tggu smpi tahlil
.. Abah smpi blik kg utk tahlil pkol 8mlm


Sementara tggu orang masjid dtg

Rasa sedih plak xsempat jumpa nenek.. Last jumpe pon kalo xsilap msa ngandung Aisy.. Aku pon jarang balik kampung lg.. Memandangkn ekonomi meleset.. Lepas laki aku dpt keja sambilan nih bru la boleh bergerak.. Hurm mintak maaf nenek..Korang yg sedang baca nih mintak jasa baik anda sedekahkn alfatihah untuk nenek aku..Jasa kalian hanya Allah yg dpt membalasnya.. 

ALFATIHAH







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...