Music Player

Tuesday 22 March 2016

our honeymoon...

Nih kisah masa lepas aku bersanding dengan Mr hubby..wah lamenye kan..dah berkurun anak pon dah keluar 4 baru nak post???eh sukeati aku la...nak cukupkan entry katenye...jadik kite recycle la citer2 yang lapuk nih...ade aku kisah??

Kiteorg nih bukan orang ade-ade...kiteorg biase2 jerk..xdela nak mampu pegi obersea sgt..mampu dalam negara jerkla..jadik oleh sebab kiteorg bersanding di perak,kampung halaman aku,so yang paling dekat mestilah penang..

Hari pertama..






Hari pertama kami,kiteorg ke hotel penginapan kami,yang kiteorg dah booking awal sebulan...Nama hotel Naza Thalia..sekarang nih nama hotel dah jadik Seaview beach hotel...kalo ikotkan rating hotel nih 3star ikot rate dari pengunjung..tapi aku dan hubby memang puas hati la dok sini..cantik..pemandangan pon menghadap pantai..memang sesuai untuk org yang nak honeymoon nih hihi

Hari pertama sampai memang tak g mane-mane sangat..sbb check in pon dah petang kan??so kiteorg cume dok berjalan-jalan kat pantai jerk hirup udara nyaman..haisshh biler la boleh repeat lagi kan

hari kedua

Hari kedua di penang,kiteorg adelah berjalan-jalan dekat beberapa tempat..tapi xbanyak tempat jugak sebab banyaknye lebih pada sesat kat jalan..haishh dengan penat lagi kan..Tapi xpela kan...janji dapat berseronok berjalan tengok tempat org..kiteorg g dekat temple kek lok si...tapi xlame kat sini..entah ler sbb temple kan..yang banyak masuk pon org cino jerk..melayu xde plak...so amek gambar pemandangan jerk la





Lepas tuh try la google tempat-tempat menarik lagi yang ada kat penang nih...salah satunye ialah taman rama-rama..so lepas g kek lok si nih kiteorg teruskan perjalanan ke taman rama-rama..adeii sebab masa zaman aku nih xde hp canggih sgt so nak google lokasi tuh memang jenuh la jugak..dah smpi lewat petang barula sampai ke taman rama-rama..masa nih mood dah agak kelaut dah sbb lebih pada penat..





tapi dalam mood kelaut pon,rasa seronok jugak tengok pemandangan kat dalam taman nih..sejuk jerk mata memandang..banyak betul rama-rama yang lain-lain spesies bertebangan..Tapi aku nih takut dengan serangga nih...so dok banyak kali la terkejut2 kalo rama-rama terbang dekat aku..dok lari-lari naseb xjatuh kolam..kalo tak aku dah jadik salah satu rama-rama spesies hampir pupus yang baru dijumpai kat sini kihkih...Dua tempat jerk yang sempat pegi pon..dah lewat petang last-last kiteorg balik jerk hotel

Hari ketiga

kalau ikotkan kiteorg nye percutian cuma 2hari 1 malam jerk,tapi disebabkan majlis aku xberapa lancar,dan Mr hubby nak pujuk aku bagi aku lupakan cerita sedeh tuh,so percutian dilanjutkan ke 3hari 2malam..so sebab tuh banyak la gak tempat yang kiteorg boleh g kan..so harini yang ketiga nih kiteorg check out..memang best dok hotel nih...mmg rase nk kene repeat lagi nih


sebelum berangkat kite makan dulu




ohh rindu plak ngan wira aku nih..byk berjasa :(


hari ke3 punya plan cadang nak naek bukit bendera..smpi2 jerk kecewa sebab tengah under construction..arrgghh kecewa betol la..last2 dari hasil google,kiteorg pon pegi ker Toy museum..bolehla kan dari takde





yang nih aku xberani nak masuk...macam ngeri jerk..entah toilet betul ke idok..kang masuk tak pasal-pasal jerk aku pengsan..sanggup lagi tahan kencing..hadoyaiii

Sejak dah makin produktif nih,dah makin kurang nak berjalan-jalan..takut tak terkawal plak bebudak nih..tapi dalam april nih dah ade projek baru nak berjalan-jalan dengan family mertua..wahh lame gile xberjalan-jalan..xsaba nak repeat hihi








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...