Music Player

Monday 22 February 2016

Bukan mudah nak senang..

Hari-hari niaga kat opis..nilah rutin aku bila dah start keje..selain dari buat keje aku yang sepatutnye,aku berniaga sarapan pagi dekat opis...



Kalinih jual nasik lemak plak huhu


Bila pikir balik,punyela gigihkan aku nak berniaga...bayangkan hari2 aku smpi rumah magrib dalam pukul 7.30malam...lepas solat,bagi makan anak-anak dan diri sendirik..pukol 10malam dah masuk tido..xdenye la aku nk mengadap tgk tv...pelakon pon ramai yang aku xkenal huhu

Seawal pukul 3.30pagi,aku dengan hubby aku dah bangun siap2 kan bahan untuk berniaga...anak-anak still tido lagi kat atas..biasenye aku cume bawak Aisy twon..Risau kalo die menanges tapi aku xperasan..

Aku pon xjual banyak pon..Rini adelah dalam 13bungkus...semuanya siap dalam pukul 5pagi...lepas mandi dan bersiap-siap nak pergi kerja,aku bertolak ke KTM kuang..dalam pukol 6.10pagi tren smpi ke kl sentral..Smpi kl sentral dalam pkol 6.50pagi..aku naek plak putra smpi ke Ampang Park...dah smpi ampang park naek plak bas...Waahhh gigih x aku hahaha...berat kot bawak semua nih..dengan kene berjalan bawak jualan...Kalo penah nampak aku tuh tegur-tegurla ahhahaha

kalo pkkan pasal malas,aku rase aku xbuat macam nih..xtra penat kot..bawak berat-berat sampai kaki aku rase pedih bile berjalan..jinjing beg yang penuh dengan jualan..dengan harapan habesla jualan aku harinih..Tapi kadang-kadang hampa jugak..berpenat lelah,jualan tak abes..kadang-kadang jualan abes tapi dwet short plak..Inilah risikonye kalo letak jualan kat pantry..xde sape nak monitor org ambil berbayar atau tidak..

Penat???iye aku memang penat..bohong kalo aku kate aku xpenat...tapi apakan daya,dengan ekonomi sekarang yang serba serbi mahal,apelah yang aku mampu buat kan selain berniaga....Ade rezeki aku habesla jualan tanpa short dwet..

Agak-agaknya berapa ramai yang sanggup berniaga travel jauh-jauh untuk berniaga macam aku skrg??Kalo ikotkan hubby aku boleh jerk hantar aku ke opis..tapi aku xnk susahkan die dan anak-anak..bukan dekat rumah ngan opis aku..Selagi aku larat aku akan buat..selagi ade kudrat aku,aku akan teruskan jugak..

Tapi bukan aku aje yerk yang menjual..ramai lagi kawan-kawan 1 opis yang berniaga gak..Tapi paling xbest tang makan xbayar..kalo bayar kemudian takpe..nih ade yg buat-buat lupe ape cer??igtla bukan korg jerk yg susah..aku yg berpenat lelah nih lagi susah..aku ade famili nak diberi makan..

Fuhh penat aku berceloteh..sepenat-penat aku kenala rajin jugak update entry sehari sekali kan??nih pon effort aku jugak...dengan harapan membuahkan hasil..aku suke berusaha dan nk tengok hasilnya selepas tuh..okla nk rehat..badan dah mula saket-saket..nak rileks-rileks sekejap..esok mula la balik rutin aku..Bukan mudah nak menjadik org yang senang nih..berusahalah selagi mampu..chaiyokkk!!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...