Music Player

Thursday, 14 April 2016

Pos Laju Yang hampeh

Rezeki anak-anak xpenah putus...sebelum nih dapat pampers..kali nih adik ipar,yaya belanja beli baju plak untuk bebudak Qistina ngan Ariana..Dek kerana memang kiteorg plan nk balik JB 6 april lepas,so adik ipar aku order baju tuh dan mintak untuk dihantar ke rumah aku...so jangkaan dapat tuh mgkin hari senin la kot (4 April) memandangkan sabtu pertama kebiasaanye Pos laju tutup...Entah ape hangin..aku ngan hubby g bangi sabtu tuh (2april) nk cube naseb anta lasagna frozen kat member laki aku baru bukak cafe...

Smpi2 jerk rumah,tgk2 dah ade reminder dari pos laju,kononnye xde kat rumah nak anta barang...dengg!!!aku xpaham fungsi kene tggalkan num tepon kat borang penghantaran tuh..At least call la dulu kan..ini senyap jerk tau2 da try anta..OKLAH kalinih mungkin silap kiteorg..Tgk kat list tuh,ade ruangan untuk req penghantaran kali kedua...so aku pon suh laki aku call Pos laju hari senin 4 april tuh..Dengan harapan dapatla baju tuh sebelum nk gerak g JB..



Hari senin lepas call customer services Pos Laju kat Country Homes...Harammm xangkat eh..BZ bebenor gamaknye...haisshhh panas hati ler betolkan...Last2 try call cutomer services nyer...baru ler berangkat...Kiteorg req untuk hantar semula hari isnin tuh..Dorg kate sori xdapat buat..selewat2nya esok,selasa baru dorg akan hantar..so ok fine still lagi ade mase kan..siap dah tegaskan kiteorg nk balik kg Rabu tuh so make sure nak dptkan parcel tul selasa...

Keesokkannye,selasa..laki aku punyela tak senang duduk..macam org gila talak hahaha..dok terjengah2 kat pintu..takut dorg sampai tak perasan...sampaikan mandikan Aisy dalam bathtub dier pon kat depan pintu..ishh ishhh...satu keje pon xsempat nk buat dek kerana nk menunggu punye pasal...tgk tracking,barang already delivered..memang naek antu jugak la laki aku harituh..last2 xsampai2 pon org nye..hoittt memang rase makan hati sungguh ler..

Dek kerana memang nk sgt pakai baju tuh mase kiteorg nye vacation,laki aku pon pegi sendirik ke pejabat pos sbb nak amek barang tuh sendirik...dah smpi...tau2 jerk baju tuh dlm proses penghantaran semula...hoitt bengang kot..padahal dah call ckp nak urgent smlmnye...siap laki aku tanya nape smlm xanta???boleh jawab posmennye smlm MC???whut de??

Akhirnya dengan perasaan hampa kiteorg gerakla ke JB tanpa baju-baju tuh...dah smpi JB dalam kol 4.30 ptg ade org call...katenye dr pos laju bagitau barang da smpi..hadoiiii mmg rase nak ngamuk..mase nih pandai plak ko call plakkkkk...haishhh..rase cam nak sepak pon ade...geram-geram :(

Last-last balik JB 11 April bru pegi amek..apelah naseb kan...xpela xde rezeki pakai same2 cam boria hahaha....tq dekat adik ipar yaya ngan suboh sbb belanja 2pasang baju untuk Zara Qistina ngan Zara Ariana...ape-ape pon meh promote baju kanak-kanak printed RM10 jerk kat IG exclusive baby_stock nih yerk..memang berbaloi2 huhu




Tuesday, 12 April 2016

Dugaan hari ini...

Rabu 6 april lepas,kami sekeluarga balik JB jalan-jalan..Alang-alang dah lame xbalik kampung kan..Aisy pon xjumpe2 nyayi die sejak dilahirkan so kene la jugak balik...Tunjuk cucu ler same kan huhu..cuti selama 5hari jerk kat JB rase macam kejap jerk..bile la boleh bercuti lagikan...bosannye keje..

Bila dah berabes lepas coti-coti malaysia,kenela crik dwet balik sementara nak gaji kn huhu...berulanglah blik rutin aku ngan hubby...berniaga pastu bawak brg niaga g opis...fuhhh liat benor rasenye nk g koje..nk wat cmne kan dah kalo xkeje sape nk bg mkn kan...dlm pkol 7.15am aku dah smpi ampang park tggu bas..tibe-tibe tergerak hati nk msg hubby nk igtkan pasal beli brg untuk niaga lasagna ngan spagethi...bukak-bukak jerk hp...bace msg....hurmmm

My Hubby : Tayar Pecah

Adeiiii dugaan betolll di tengah-tengah bulan nih..fuh-fuh sabo...dugaan kecil jerk..haisshhh dengan bawak nasik lemak nye lagi huhu..nasebla ade rakan-rakan seangkatan,lisa ngan bazla kat situ..terpaksela nyusah kan dorg sobs sobs...macamnih kalo dah anak ramai,jenuh sket nak bawak g bengkel..mau mengaruk dieorg nih hihi...


Entah cmno pagi-pagi laki aku nih bawak kete..terlanggar batu konkrit yang pecah kat tepi...aku nk describe pon tak tau..tapi memang panjang la kesan pecah nye...mase jemput aku kat ktm tadi adela laki aku tunjuk batu tuh..igt nk benti kjap amek gambo batu tuh..tapi nanti org igt aku gile meroyan plak benti tgh2 jalan nk amek gambo hahaha


Tayar spare nih plak kocik bebenor..13" kot berbanding tayar yang kiteorg pkai nih 15"...xtau ler motif dorg letak tayar kecik sbgai sparepart...kalo korg tau jawapan nyer meh leh komen2 kat sini kihkih...dah ler kene g tukar kat Country Homes..balik-balik rumah laki aku lupe plak amek resit...hadoyaiiii satu keje kene patah balik amek resit..dah ler aku mintak EL..suke2 hati xamek resit..kang kene cop DRAMA QUEEN kang..dapat resitnye plak..alahaiii sedihnye..macam resit bebudak sekolah...tau ler kedai xsemenggah dekat pekan koboi ..ayoyoyoyo banyak beno mengeluh rini...macamne nk masuk rezeki cik puan oiiii..grrrr....fuhhh...sabo jerkla..


Sunday, 3 April 2016

Tangkapan di hari gaji

Gaji kalinih aku memang dah niat nak belanja anak-anak aku baju...kesian aku tengok anak-anak aku nye baju..dah lusuh da..siap ade yang dah jadik macam roti kirai dah hahaha..jadik biler dah ade kelebihan dan kesempatan nih,aku pon meneruskan niat murni aku mengajak laki aku g GM klang


Seigt aku last aku g GM klang nih mase aku baru lepas beranak kan Rayyan...Tahun lepas rasenye...mase tuh aku pegi ngan adik ipar aku,yaya ngan suboh...Aku nih kire langgar pantang la gak mase tuh,belum habes pantang dah berjalan keluar hahaha...nak buat camne mase tuh adik ipar dok kat kedah...bape kali jerk boleh twon kl kan...lagipon kalo tak silap Rayyan masih lagi kat sepital...

Dulu-dulu masa aku buat bisnes jual baju baby,aku memang memborong baju kat GM klang nih...sebab beli bnyk dpt jatuh harga banyak jugak...so sebab tuh aku mmg nak twon jugak GM klang memandangkan anak-anak aku ramai yang memang perlukan baju baru hihi...aku xminat sgt pegi Gm yang kat KL tuh sebab sempit..sini selesa sket

memandangkan anak-anak aku nih sopan-sopan belaka,jadik kiteorg hanya bertahan sejam jerk kat sini..itupon pegi dekat first floor jerk...xkose aku nak jadik tarzan kat sini..berpeluh aku dok jaga anak-anak aku nih...memang rezeki org kat floor 1 la nampaknye hahaha


ini jerkla hasil yang aku dapat grab...yang anak pompuan memang aku target carik seluar ..sebab seluar dorg banyak yang dah koyak...buntut tajam sgt hahaha...baju gegerl murah2 so xdela heran nak beli banyak pon..yang baju untuk boys...adoyaiiii meninggal rasenye nk beli banyak2 hahaha..kalo ade pon just tshirt2 yang Rayyan ngan Aisy xmuat pkai lagi...Inilah rezeki anak-anak yang aku sayang..untuk mak bapak dier???hanya mampu senyum jerk tgk anak-anak cantik hihi...xpelah kebajikan dorg lagi penting dari aku ngan hubby...InsyaAllah ade rezeki lain kite belanja sakan eh hihi....Byk2 macam nih total bawah RM150...baju yang si boys yang tercekik nk bayar hahaha

Xpayah banyak cakap,so sape2 yang anak-anak ramai yang nak dpt diskaun banyak,lepas tuh tempatnye pon selesa,korg boleh la menyinggah kat GM klang nih...kalo nak shopping raya pon boley banyak sgt pilihannya...Waktu operasi antara 10pagi ke 7malam


Nih map nye yang aku cilok dari GM klang nyer website...so jangan malu jangan segan,...meh pakat ramai2 dtg ker GM klang..Aku bukan duta GM klang eh...xde share ape2 pon..saje menggedik nak buat iklan sat kuikui



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...